Pohled do budoucnosti svátků

Veletrh Christmasworld, který proběhne 28. ledna až 2. února 2022 ve Frankfurtu nad Mohanem, odtajnil slavnostní trendy pro následující sezonu! Designérské studio bora.herke. palmisano dalo třem novým trendům společný název Facing Forward, tedy Pohled do budoucnosti. Můžete se jimi řídit už teď, jsou nadčasové!

Novinkou ve třech trendech, které se jednoznačně orientují na měnící se potřeby lidí vzhledem ke zkušenostem s pandemií, je široká paleta barev, jež nabízí větší rozmanitost a tím i velkorysejší prostor pro fantazii při výběru slavnostních (nejen vánočních) dekorací. Každý z trendů – „hearted+minimal“, „mystic+originate“ a „local+vital“ – které jsou poprvé společné pro vánoční veletrh Christmasworld a papírenský Paperworld, má tři neutrální, tři chladné a tři teplé barevné odstíny. Barvy lze dále individuálně kombinovat. Moderní koncepce bydlení a práce opustily zavedené hranice a na důležitosti nabývá udržitelnost, trvalost a návrat k tradicím. Tyto hodnoty značně ovlivňují i design obytných prostor a domácích kanceláří. „Spotřebitelé tak stále častěji žádají výrobky nejen na jednu sezonu. Je pro ně důležitý i jejich smysl. Tradice, rituály a důvěrně známá pospolitost dostávají nový závažnější význam,“ zdůrazňuje designérka Claudia Herke.

 

1. trend: „hearted+minimal“

Tento styl kombinuje útulnost s minimalismem. Jasné linie, střídmé barvy a přírodní materiály pomáhají vytvářet klidnou a příjemnou atmosféru bydlení. Díky produktům v tomto stylu se obytné místo zintimní a obyvatelé dostanou prostor k vyjádření vlastní osobnosti. Sentimentální hodnota předmětů nabude na významu, a to jak ve vyzdobeném obývacím pokoji, tak třeba v kanceláři. Ozdoby a motivy vhodné pro všechny sezony, nadčasové dekory a odolné materiály symbolizují trvalost.

 

2. trend: „mystic+originate“

Tento záhadný a přírodu milující styl v sobě spojuje realitu a představivost. Vznikají tak překvapivě umělecké, přírodou prodchnuté, až mystické produkty. Svět tohoto stylu charakterizují vzory blízké přírodě, které vás však překvapí tím, že se v ní vůbec nevyskytují. Nové, alternativní materiály napodobují věci vám dobře známé a designéři překvapují svými řešeními. Trvalé hodnoty a pečlivě zpracované výrobky, jako je luxusní papírenské zboží, kaligrafie a vysoce kvalitní tiskové techniky, jsou stejně důležité jako rituály. Díky stylu „mystic+originate“ ožívají před očima staré a dobré hodnoty pospolitosti a oslavy v závislosti na konkrétní příležitosti.

 

3. trend: „local+vital“

Propaguje místní produkty a design charakteristický pro určitou oblast. Jeho cílem je podpořit radost a tvořivost. Tento trend vám dá pocit závazku a blízkosti k místům, která máte rádi. Bezprostřední okolí se stane důležitější než kdykoli jindy. Soukromé i veřejné venkovní prostory se otevřou a stanou se centry místního dění. Práce a mnohé aktivity se stále více vzdálí pevně vymezeným prostorám. Rozhodující roli hraje kutilství, rukodělná práce a radost, které dávají lidem životní optimismus nejen při oslavách, ale i v kanceláři vybavené produkty přátelskými k životnímu prostředí.


Trendy 22+ ukazují na příkladech řešení a vybraných výrobcích nadčasový design nejen na jednu sezonu.


Všechny tři trendy se na veletrzích představí dvakrát, a to zvlášť se zaměřením na produkty veletrhu Christmasworld a zvlášť na Paperworld.

www.christmasworld.messefrankfurt.com

 

 

 

text redakce foto Messe Frankfurt

Edit: